21.8.11

那几天

It’s been a week I have spend my day at hospital with my mum who had just finish her second operation. Whatever the operation it is, I think it’s complicated enough and hardly to explain it here. I realize it’s really not easy to go back and forth from home to hospital everyday. It’s not easy to handle all household work by two hands. It’s not easy to take care of a sick people at hospital. Even most of it, mum had done it. And now only I realize, it’s never been easy to be a mother. Flash back how tough she had gone through when dad been sick and always need to check up at hospital, meanwhile she has to take care of 4 children and all household work. And me now, just taste a little bitter of it, I’ll complain about it. Ashamed. But I will try my best to take good care of her and this is what’s left I can do.


要知道一个女人,在背后为了一个家做了多少东西、付出了多少

就要体验,就要学会去做。

只是区区的几天,

我就完全体会到那种劳累

如果不是因为这一场天注定的不幸

我可能不知道、也体会不到那个永远在家默默撑着这个家的女人

为了这个家付出了多少。

可笑的是,就算知道了又怎样?

就算体会了又怎样?

我永远都是活在她心中的小孩

尽管我已长大,尽管我也有照顾自己的能力

还是会有习惯性地依赖

依赖着那个总是在自己面前很坚强的女人

就算几许学习独立

还是需要依靠的时候

就算多么的坚强

还是需要保护的时候

所以,以后尽管我还会继续地依赖你

但是也让我有机会好好的保护你吧 Smile

沒有留言: